Logo Wiendsels
  • Deutsch
  • English

Het Plannen van een Perfect Huwelijksfeest bij Wiendsels [stap voor stap uitgelegd]

Het bruidspaar danst in de boomgaard huwelijksfeest
Ontdek hoe je stap voor stap een onvergetelijk huwelijksfeest kunt organiseren bij Wiendsels in Drenthe. Jullie zijn eruit; het huwelijksfeest wat jullie gaan houden moet ongedwongen en vooral onvergetelijk worden.
Inhoud

Groepshoeve Wiendsels is bij uitstek de plek om dit te doen. Want naast het feit dat jullie een plek hebben gevonden die zonder versiering al sfeervol en gezellig is, is er ook nog eens plaats voor 20 mensen om te blijven slapen.

Onze slaapkamers

Er hoeft dus geen Bob aangewezen te worden, iedereen kan een borreltje drinken om daarna in een heerlijk, al opgemaakt bed, te rollen. Daarnaast kunnen er ook nog eens (tot maximaal 40 in totaal) extra gasten uitgenodigd worden. Deze 20 mensen kunnen niet blijven slapen maar zeker wel meegenieten van het feest! De volgende dag kunnen jullie, onder het ontbijt, gezellig na kletsen over dat fantastische feest voordat iedereen weer zijn eigen weg gaat.

Het plannen van jouw huwelijksfeest

Nu moet dit geweldige huwelijksfeest “alleen nog even” gepland worden. We kunnen ons voorstellen dat daar lichte paniek over ontstaat. Want er komt best veel bij kijken en je wilt dat iedereen het naar z’n zin heeft. Hoe pak je dit in vredesnaam aan?

Geen paniek, in deze blog leggen wij stap voor stap uit hoe je de planning van jullie droom huwelijksfeest aan kan pakken. Het is uiteraard aan jullie wat jullie hiervan oppakken en wel of niet willen doen maar deze stappen kunnen sowieso helpen om jullie een beetje op weg te helpen.
Here we go:

Stap 1: Budget

Misschien wel het belangrijkste voor het huwelijksfeest: bepaal het budget. Immers daar staat of valt alles mee?! Een realistisch budget is de basis voor al jullie beslissingen. Het voordeel van een huwelijksfeest bij Wiendsels is dat wij jullie niet verplichten om drank of iets dergelijks of te nemen. Er zijn veel locaties waar je verplicht bent om drankjes of hapjes af te nemen; daar doen wij niet aan.


Als jullie alleen de locatie willen huren en verder alles zelf willen doen of inkopen dan is dat, wat ons betreft, helemaal prima. Op deze manier kun je het huwelijksfeest zo goedkoop of duur maken als jullie zelf willen en houden jullie de kosten in de hand. Het is overigens wel mogelijk om fustjes bier en huiswijn bij ons af te nemen, maar dit verkopen wij tegen kostprijs.

De reden waarom wij dit aanbieden is omdat wij weten hoeveel gesjouw dit met zich meebrengt als je dit zelf regelt. Aangezien wij graag ‘ontzorgen”, en dit ook een beetje bij gastvrijheid vinden horen, is er wel de mogelijkheid om hiervan gebruik te maken. Maar nogmaals, dit is niet verplicht.

Stap 2: Datum en tijd

Het is eigenlijk te logisch om uit te leggen maar ook weer vreselijk belangrijk. Want bij het kiezen van de juiste datum (en tijd) check je enigszins of dit bij de meerderheid van jullie genodigden een beetje positief uitvalt. Het is dan vaak handig om bij de mensen waarvan je absoluut wil dat die aanwezig zijn, meerdere data neerlegt.

Van te voren hebben jullie ook gecontroleerd of de gekozen datum niet (of wel!) een bepaalde betekenis is. En dan is het natuurlijk ook wel erg handig als jullie de beschikbaarheid van de locatie checken… (-;

Stap 3: Selecteer je favoriete locatie/accommodatie

Dit kan een hele zoektocht zijn want hier komt zoveel bij kijken; de juiste sfeer, de juiste ligging, de grote van de locatie, wat is er mogelijk in de locatie, is er een mogelijkheid om bij mooi weer naar buiten te gaan, en heb je dan nog steeds de privacy die gewenst is, kan er muziek gespeeld worden, tot hoe laat kan er muziek gedraaid worden, hoe laat moet het echt stil zijn enzovoort enzovoort.

Wiendsels tiny wedding

Maar goed, laten we ervan uitgaan dat Wiendsels jullie favoriete locatie is. Wat wij natuurlijk niet zo gek vinden…

Naast de veelbesproken sfeer is Wiendsels namelijk gemoedelijk, wij zijn laag drempelig en altijd bereid om jullie plannen samen te bespreken. En als dat betekent dat jullie graag nog een keer langs willen komen dan is dat (tenzij de boerderij bezet is) geen probleem. Daarnaast denken we graag met jullie mee en helpen we jullie, daar waar mogelijk. We hebben samen jarenlange horecaervaring en Hans is een kei in omdenken.

Stap 4: Gastenlijst

Geen feest zonder je dierbaren, je loved-ones, je familie en vrienden. Bij die keuze kunnen wij jullie niet helpen. Wel hebben we een maximaal ingesteld voor het aantal gasten wat jullie kunnen ontvangen in Wiendsels. Dit zijn 20 gasten die allemaal kunnen blijven slapen. (als we ervan uitgaan dat jullie zelf in het bakhuisje slapen). Naast deze 20 gasten kunnen jullie 20 daggasten uitnodigen. We hebben deze limiet gesteld omdat we vinden dat dit bij Wiendsels past. Grote massale feesten past niet bij onze sfeer en daar is de boerderij ook niet op ingesteld.

Bij het uitnodigen van jullie gasten is het goed om rekening te houden met de leeftijd van de gasten en ook is het verstandig om van te voren te bepalen of kinderen op het huwelijksfeest welkom zijn. Let wel op: des te meer gasten des te duurder het feest.

Stap 5: Thema/Stijl van het huwelijksfeest

Zoveel mensen, zoveel wensen en zoveel thema’s en/of stijlen. Het thema wat jullie kiezen voor jullie huwelijksfeest is de toon voor de rest van de planning. Misschien wil je wel helemaal geen thema en vind je het thema huwelijksfeest al genoeg. Maar als je wel een bepaald thema in gedachten hebt, dan is het wel leuk om dit volledig door te voeren.

Datum en tijd voor het huwelijksfeest

Dus niet alleen in de aankleding maar ook bij de uitnodiging, bij de catering en/of hapjes en/of eten. Het geeft ook altijd wel een speciaal sfeertje als je vraagt aan je gasten om zich te kleden in de sfeer van het thema. Houd hierbij wel rekening met het seizoen en een thema of stijl die je zelf leuk vindt. Verder is het goed om van te voren te bepalen of jullie een bepaalde dresscode willen in stellen. We zetten de verschillende dresscodes nog even voor jullie op een rijtje:

Black Tie

Voor de mannen betekent dit een zwarte smoking en voor de dames een stijlvolle lange avondjurk.

White Tie

De mannen dragen voor een White Tie dresscode een zwart rokkostuum en dames kiezen voor een lange avondjurk (vaak satijn).

Cocktail

Het cocktailjurkje kan uit de kast gehaald worden en de mannen dragen een maatpak of een pantalon met overhemd.

Business Casual

Deze dresscode is een combinatie van zakelijk met relaxte items.

Stap 6: Planning

Een goed huwelijksfeest valt of staat met een duidelijke planning. Niet alleen is het verstandig om een dagindeling voor de feestdag te maken maar ook een gedetailleerd tijdschema voor de planning van alle voorbereidingen is onmisbaar.

Plannen van het huwelijksfeest

Maak een overzicht van alle leveranciers en/of activiteiten. Vergeet ook in de planning niet te melden wie jullie allemaal kunnen en willen helpen. Als je een checklist maakt heb je een duidelijk overzicht en kun je afvinken. Dat werkt altijd lekker. Het is ook goed om in het overzicht de planning van de dagen na het huwelijksfeest mee te nemen. Worden er nog weer spullen opgehaald, moeten er nog zaken afgeleverd worden, enzovoort, enzovoort.

Stap 7: Uitnodigingen voor jullie huwelijksfeest

Superleuk, de uitnodigingen! Als je voor een thema gekozen hebt is niks leukers dan dit thema op de uitnodiging mee te nemen. Verras je gasten door een originele uitnodiging te bedenken. Stuur je uitnodigingen op tijd, zodat je teleurstellingen kunt voorkomen.

Ook is het goed om te weten of een rsvp’tje mee te nemen op je uitnodiging. Hiermee weet je van te voren hoeveel gasten aanwezig zullen zijn en kom je niet voor ongename verrassingen bij het afrekenen. En als mensen af zeggen heb je misschien nog genoeg tijd om diegene uit te nodigen die net naast het lijstje viel!

Stap 8: Draaiboek doornemen met locatie

Wij vinden het altijd fijn als we enigszins op de hoogte zijn van de tijdsplanning, zeker als wij een handje komen helpen. Het geeft jullie de mogelijkheid om nog een keertje te komen kijken, we leren elkaar een beetje kennen en op deze manier weten zowel jullie, als wij, wat we van elkaar kunnen verwachten. Wij zorgen er trouwens altijd voor dat wij thuis zijn zodat, als er iets mis gaat, wij aanwezig zijn om te kijken of we het probleem kunnen verhelpen.

Stap 9: GENIET

De allerbelangrijkste stap van allemaal: geniet van jullie feestdag. Als jullie voor Wiendsels gekozen hebben zul je merken dat het begrip wiendselen ook heel goed van toepassing is op een huwelijksfeest. Iedereen is ontspannen, het is gezellig en het wordt een feest om nooit te vergeten.

Wiendsels

Vergaderlocatie Wiendsels in Ruinerwold

Wellicht ook interessant:
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Op zoek naar een prachtige vergaderlocatie?

Je bent op zoek naar een accommodatie om te vergaderen of een heisessie te houden. En die zijn er genoeg! Maar de meeste locaties zijn steriel, ongezellig, zakelijk en kil. Je zit met z’n allen in een zaal waar, als je mazzel hebt, een schilderijtje hangt en overal die zelfde koekjes bij de koffie geserveerd worden. Voorverpakt…

Hierdoor hebben je collega’s nog steeds het gevoel dat ze in een bedrijfsmatige omgeving zitten waardoor ze niet los komen uit hun vaste denkpatroon. Herken je dit probleem?